De ‘over ons’ pagina is een van de belangrijkste pagina’s van je website. Als je de volgende drie tips opvolgt, schrijf je straks een bijzonder pakkende over ons pagina.
Tip 1: Bekijk je organisatie door de ogen van je klanten
‘Over ons’ gaat namelijk niet alleen over jou. Door op de link ‘over ons’ te klikken, toont de bezoeker dat zijn of haar interesse in jouw organisatie is gewekt. Dit is dan ook hét moment om de verbinding te zoeken met deze geïnteresseerde bezoeker. En dat valt niet altijd mee. Want daartoe moet je als het ware in de huid van de bezoeker kruipen, terwijl je over jezelf gaat praten. En dat is complex. Want je wilt niet opscheppen. Maar je wilt wel vertellen waarin je organisatie zo goed is. Een lastige balans. De oplossing? Betrek je klanten in het verhaal. Waarom zijn jouw klanten zo over je te spreken? Hoe heb je ze geholpen? Dit is een prima plek om aanbevelingen van je klanten te citeren. Zo laat je de bezoeker jouw organisatie bekijken door de ogen van je klanten.
Tip 2: Wees menselijk en toegankelijk
De meeste over ons pagina’s zijn te formeel. Te afstandelijk. Nergens voor nodig, want ook in een business to business situatie, kun je veel informeler zijn dan je denkt. Gebruik daarom klare taal en spreek in een conversationele toon. Vermijd superlatieven als ‘de beste in zijn soort’, ‘beste ter wereld’, ‘vermaard’ of ‘toonaangevend’. Dergelijke kwalificaties moet de lezer zelf tussen de regels door lezen via de kwaliteit van je content. Dat is veel sterker. En toon je team als echte mensen. Als je medewerkers op de website aan de bezoekers voorstelt, laat dan hun menselijke kant zien. Gebruik goede foto’s en geef wat achtergrondinformatie weg.
En dan tenslotte tip 3: Verras de bezoeker
Probeer iets verrassend in de pagina te verwerken. Gebruik bijvoorbeeld humor om het ijs wat te breken. Humor verbindt mensen op een natuurlijke manier. Zo gebruikt Mailchimp deze gekke foto’s van personeelsleden op hun over ons pagina… Kortom, wees niet bang om een beetje maf te doen en je persoonlijkheid te tonen.
Samenvattend: Tip 1 is natuurlijk: Bekijk je organisatie door de ogen van je klanten. ‘Over ons’ gaat namelijk niet alleen over jou. Tip 2: Wees menselijk en toegankelijk. Je kunt veel informeler zijn dan je denkt. En tip 3: Verras de bezoeker. Wees niet bang om een beetje maf te doen.